-
Najpóźniej w terminie 7 dni przed ustaloną datą wysyłki, Sprzedawca zobowiązany jest do przekazania Kupującemu następujących danych: numeru Zamówienia, sposobu i spodziewanej daty jego wysyłki, pełną specyfikację wysyłkową wraz z liczbą, wagą, wymiarami i zawartością opakowań oraz ze wszelkimi instrukcjami niezbędnymi dla prawidłowego transportu oraz rozładunku towarów objętych Zamówieniem.
-
Niezależnie od dokumentów do celów rozliczeń między Stronami, dostarczanych przez Sprzedawcę pocztą tradycyjną lub w formie elektronicznej, wraz z realizacją Zamówienia, Sprzedawca dostarczy Kupującemu następujące dokumenty:
-
specyfikację wysyłkową wraz z liczbą, wagą, wymiarami i zawartością opakowań, wymaganiami transportowymi;
-
kompletną dokumentację techniczną niezbędna do właściwego montażu towarów na miejscu użytkowania i poprawnego rozruchu, działania i obsługi, zawierająca między innymi: instrukcje obsługi i konserwacji, instrukcje szkoleniowe, karty bezpieczeństwa produktu, rysunki konstrukcyjne oraz rysunki montażowe wraz z niezbędnymi szczegółami dotyczącymi części mechanicznej, kontrolno-pomiarowej, elektrycznej, itd.;
-
atesty materiałowe, certyfikaty analiz, prób i dopuszczeń wymagane przez przepisy prawne obowiązujące na terytorium Polski oraz Unii Europejskiej;
-
pozostałą dokumentację techniczną właściwą dla zakupionych towarów, jeżeli taka znajduje zastosowanie.
-
Data dostawy jest rozumiana jako data przekazania towaru Kupującemu w miejscu oraz terminie określonym w Umowie i stwierdzenia tego faktu przez Kupującego protokołem zdawczo-odbiorczym lub dokumentem potwierdzającym faktyczne wydanie towaru.
-
Zmiana terminu dostawy uzgodnionego w Umowie wymaga dla swej ważności zgody Kupującego wyrażonej co najmniej w formie dokumentowej przez osobę uprawnioną do reprezentowania Kupującego.
-
Dostawy częściowe, o ile nie postanowiono inaczej w Umowie, wymagają zgody Kupującego wyrażonej co najmniej w formie dokumentowej przez osobę uprawnioną do reprezentowania Kupującego. W przypadku dostaw częściowych, jeśli inaczej nie postanowiono w Umowie, datą dostawy będzie data realizacji (przekazania Kupującemu) ostatniej dostawy częściowej.
-
Przedmiot Umowy nie będzie uważany za dostarczony, jeśli wszelkie dokumenty niezbędne do realizacji wysyłki, jak również wymagana dokumentacja i certyfikaty nie zostaną dostarczone do Kupującego w sposób uzgodniony w Zamówieniu oraz umożliwiający zapoznanie się z ich treścią. W takiej sytuacji Kupujący może również odmówić fizycznego przyjęcia dostarczonego na umówione miejsce towaru.
-
Sprzedawca zobowiązuje się do przestrzegania terminów dostaw ustalonych w Umowie. Sprzedawca jest odpowiedzialny za wszelkie szkody wynikające z opóźnienia w dostawie przedmiotu Umowy.
-
Sprzedawca jest odpowiedzialny za szkody wynikające z utraty lub uszkodzeń w dostawie towaru spowodowanych niewłaściwym oznakowaniem, opakowaniem lub identyfikacją wysyłki.
-
Przejście ryzyka przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru ze Sprzedawcy na Kupującego następuje w momencie bezusterkowego udokumentowanego odbioru przedmiotu Umowy przez Kupującego w uzgodnionym miejscu.
-
Jeżeli w momencie odbioru towaru niemożliwie lub chociażby utrudnione było zidentyfikowanie uszkodzeń, ubytków lub innych istotnych nieprawidłowości w dostarczonych towarach, Kupujący w terminie 5 dni roboczych od momentu odbioru towaru poinformuje Sprzedawcę o przedmiotowych nieprawidłowościach. W takiej sytuacji przyjmuje się domniemanie, że nieprawidłowości istniały już w momencie przejścia ryzyka przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru z Sprzedawcy na Kupującego, zaś dostawa towaru została zrealizowana w sposób nieprawidłowy za co Sprzedający ponosi pełną odpowiedzialność. Niezgłoszenie roszczeń z tytułu wad towaru w protokole zdawczo-odbiorczym lub dokumencie potwierdzającym dostarczenie towaru nie będzie uniemożliwiać ich późniejszego zgłoszenia, jeżeli wady te ujawniły się dopiero po przeprowadzeniu odbioru lub po upływie okresu 5 dni roboczych od momentu dokonania odbioru lub Sprzedawca nie poinformował o nich Kupującego, pomimo że istnienie wad było Sprzedawcy wiadome.
-
O ile z Zamówienia lub uzgodnień poczynionych w Umowie nie wynika inaczej, w przypadku towarów importowanych, Sprzedawca odpowiada za ich dopuszczenie do obrotu na obszarze celnym Unii Europejskiej, zgodnie z obowiązującymi przepisami i przedstawienie Kupującemu dokumentów potwierdzających odprawę celną, zapłacenie cła i podatku VAT od importu. Dopuszcza się zamieszczenie oświadczenia Sprzedawcy o dokonaniu odprawy celnej i że towar jest w wolnym obrocie na terytorium Unii Europejskiej, zapłaceniu cła i podatku VAT od importu na fakturze dokumentującej dostawę towaru importowanego lub na fakturze dokumentującej wewnątrzwspólnotową dostawę towaru.
-
O ile z Zamówienia lub uzgodnień poczynionych w Umowie nie wynika inaczej, w przypadku dostawy towarów z obszaru Unii Europejskiej, Sprzedawca zobowiązany jest do wypełnienia wszelkich wymogów wynikających z przepisów prawa Unii Europejskiej, w szczególności w zakresie INTRASTAT oraz VAT i podatku akcyzowego.
-
W przypadku dostawy towarów w ramach wewnątrzwspólnotowych dostaw trójstronnych, Sprzedawca, przed dniem pierwszej dostawy towarów, jest zobowiązany przesłać Kupującemu informację (w formie pisemnej lub korespondencji e-mail) o zamiarze skorzystania z uproszczonej procedury rozliczenia podatku VAT.
-
Personel Sprzedawcy oraz zaangażowani przez niego podwykonawcy obowiązani są do przestrzegania przepisów i regulaminów obowiązujących na terenie zakładu Kupującego i/lub odbiorcy końcowego.